اشتباهات رایجی که در طراحی سایت باید از آنها اجتناب کنید

اشتباهات رایج در طراحی سایت

طراحی وب سایت یک بخش کلیدی از هر کسب و کاری است. این اغلب اولین برداشتی است که یک مشتری بالقوه از شرکت شما داشته و بسیار مهم است که آن را به یک برداشت خوب تبدیل کنید. یک وب سایت باید به راحتی قابل پیمایش و درک باشد، با یک محتوای مخاطب پسند و سازماندهی شده ساخته شده و به راحتی قابل جابجایی و دسترسی آسان باشد. یک وب سایت با طراحی ضعیف می تواند مشتریان بالقوه را از خود دور کند، بنابراین مهم است که برای اطمینان از درست طراحی آن وقت بگذارید. در اینجا برخی از اشتباهات رایجی که هنگام طراحی وب سایت باید از آنها اجتناب کنید، آورده شده است. در ادامه با شرکت طراحی سایت در کرج درخشان شو همراه باشید.

صفحات درهم ریخته

یکی از رایج ترین اشتباهات در هنگام طراحی وب سایت داشتن صفحه ای بیش از حد به هم ریخته و شلوغ است. صفحه ای که مملو از متن یا تصاویر بسیار زیاد است ممکن است طاقت فرسا و بررسی و استفاده از آن برای کاربر دشوار باشد. همچنین یافتن اطلاعات مورد نظر مشتری برای وی دشوار خواهد بود. مهم است که طراحی صفحه را ساده و منظم نگه دارید و مطمئن شوید که فضای سفید زیادی بین عناصر وجود دارد.

ناوبری ضعیفیکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام طراحی وب سایت، ناوبری ضعیف است. ناوبری ضعیف می تواند یافتن اطلاعات مورد نیاز مشتریان را دشوار کند. تمام پیمایش ها باید به وضوح قابل مشاهده باشند و یافتن صفحه مورد نظر باید آسان باشد. همچنین داشتن یک عملکرد جستجو در صورت بزرگ بودن وب سایت بسیار مهم است تا مشتریان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

طراحی بدون پاسخ

در عصر مدرن، طراحی وب سایت ها به گونه ای مهم است که واکنش گرا باشند. این بدان معنی است که وب سایت با اندازه دستگاهی که در آن مشاهده می شود تنظیم می شود. این به ویژه برای گوشی موبایل مهم است، زیرا مشتریان بیشتری از آنها برای مشاهده وب سایت ها استفاده می کنند. وب‌سایتی که ریسپانیو نیست، می‌تواند برای پیمایش در دستگاه تلفن همراه کمی پیچیده بوده و منجر به ناامیدی مشتریان و ترک وب‌سایت شود.

تایپوگرافی ضعیف

تایپوگرافی بخش مهمی از طراحی یک وب سایت است. تایپوگرافی ضعیف می تواند خواندن وب سایت را دشوار کند و همچنین می تواند تأثیر منفی بر ظاهر و احساس کلی وب سایت داشته باشد. مهم است که فونت هایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شوند و با طراحی کلی وب سایت مطابقت داشته باشند. همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که اندازه فونت به اندازه کافی بزرگ است که به راحتی قابل خواندن باشد.

فراخوان گیج کننده برای اقدامفراخوان برای اقدام (CTA) یکی از عناصر مهم یک وب سایت است. به راهنمایی مشتریان به صفحه یا اقدام مورد نظر کمک می کند. مهم است که مطمئن شوید CTAها واضح و قابل درک هستند. CTAهای مبهم یا گیج کننده می تواند منجر به ناامیدی مشتریان و ترک وب سایت شود.

طرح رنگ ضعیف

رنگ بندی یک وب سایت بخش مهمی از طراحی آن است. انتخاب رنگ ضعیف می تواند تأثیر منفی بر ظاهر و احساس کلی وب سایت داشته باشد. مهم است که رنگ هایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شوند و با موضوع کلی وب سایت مطابقت داشته باشند. همچنین مهم است که از تضاد رنگ ها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید تا متن و تصاویر به راحتی متمایز شوند.
بدون پیام پاکپیام یک وب سایت باید واضح و قابل درک باشد. باید مشخص باشد که وب سایت در مورد چیست و چه چیزی را به مشتریان ارائه می دهد. اگر وب سایت پیام واضحی نداشته باشد، مشتریان گیج و ناامید می شوند و ممکن است وب سایت را ترک کنند.

طراحی وب سایت می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. مهم است که برای اطمینان از درست طراحی وب سایت وقت بگذارید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید. با اجتناب از این اشتباهات، می توانید وب سایتی ایجاد کنید که به راحتی قابل پیمایش و درک باشد و به مشتریان تصور مثبتی از کسب و کار شما بدهد.

  1. 1. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، تا 80٪ از کاربران یک وب سایت را به دلیل صفحات درهم ریخته یا ناوبری گیج کننده ترک می کنند.
  2. نزدیک به 50 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت گزارش می دهند که از تبلیغات بیش از حد در یک صفحه آزار می دهند.
  3. بیش از 40 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت می گویند که سرعت بارگذاری پایین بدترین عنصر یک وب سایت با طراحی ضعیف است.
  4. مطالعات اخیر نشان داده است که بیش از 70 درصد از کاربران احتمالاً وب سایتی را ترک می کنند که نوار جستجو ندارد.
  5. تحقیقات نشان داده است که بیش از 50 درصد از کاربران انتظار دارند یک وب سایت دارای ساختار ناوبری بصری باشد.فریب طراحی های پر زرق و برق را نخورید. درهم و برهمی و پیمایش گیج کننده می تواند به تجربه کاربری بدی منجر شود. آن را تمیز و ساده نگه دارید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان بهترین تجربه ممکن را دارند.”

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سایت ها این مقالات را مطالعه کنید.

کلام آخر در مورد اشتباهات رایج طراحی سایت

بیاموزید که چگونه از اشتباهات رایج طراحی وب سایت در کرج یا هرجای دیگری مانند صفحات درهم و برهم و ناوبری گیج کننده جلوگیری کنید تا یک وب سایت کاربرپسند و از نظر بصری جذاب ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات