لوگو چیست؟ همه چیز درباره طراحی لوگو

طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو چیست؟ یک مخاطب عادی معمولاً 7 ثانیه طول می کشد تا درباره برند شما قضاوت کند. مسلماً، این دریچه کوچکی برای شماست تا همه چیزهایی را که به عنوان یک شرکت ارائه می دهید فشرده کنید تا شما را از رقبا متمایز کند. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا یک تارت پاپ در توستر گرم شود. اما کاری وجود دارد که می توانید برای کمک به این روند انجام دهید.

با طراحی لوگو، شما یک ابزار ارتباط بصری دارید که به شما کمک می کند در کمتر از 7 ثانیه مخاطب را جذب خود کرده، و پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. لوگوها از متن، رنگ، شکل و تصاویر تشکیل شده اند. این به عنوان یک ابزار برای ارتباط برند شما با مشتری استفاده میگردد. لوگو شما به مخاطبان اطلاع می دهد که صنف کاری شما چیست و چه خدماتی را ارائه میدهید. لوگو یک جورایی همانند پرچم یک کشور است!

نشانه‌های گرافیکی مدت‌هاست که توسط انسان‌ها برای نشان دادن محصولات، کار و حتی سابقه شرکت خود استفاده می‌شود.

این مقاله هر آنچه را که باید در مورد لوگوها بدانید را به شما آموزش می دهد. مرور کلی موضوعاتی را که در اینجا به آنها می پردازیم را مشاهده کنید و قطعا بعد خواندن این مقاله به داشتن یک لوگو زیبا و جذاب ترغیب میشوید… با این مقاله از شرکت طراحی سایت در کرج درخشانشو همراه باشید.

  • هدف از لوگو چیست؟
  • چهار نوع رایج لوگو
  • در انتخاب لوگو به چه نکاتی توجه کنیم
  • نمونه لوگو از برندهای پیشرو
  • نحوه دریافت لوگو

هدف از طراحی و استفاده از لوگو چیست؟

لوگو شما چیزی بیش از یک دکور برای زیبا کردن برند شما و بسته بندی های شما است. شما میتوانید از لوگو به عنوان یه سلاح برای جذب مخاطبین و متمایز کردن کسب و کار خود با سایر کسب و کارها استفاده کنید.

جدا از اینکه چهره کسب و کار شماست، به شما امکان می دهد بر تصمیمات مصرف کننده تأثیر بگذارید. یک تحقیق نشان داده است که مصرف کنندگان برای هویت بصری یک شرکت ارزش قائل هستند. 74 درصد از مصرف کنندگان این را به عنوان یک عامل تعیین کننده هنگام تصمیم گیری برای خرید ذکر می کنند. پس داشتن یه لوگو جذاب میتونه شما رو به فروش برسونه!

این اولین چیزی است که می بینند و از آنها دعوت می کند تا در مورد کالاها و خدمات یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند

شما می توانید از این به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید و ثبات برند را افزایش دهید، که می تواند درآمد شما را تا 33 درصد افزایش دهد!

معرفی انواع متداول لوگو

هنر طراحی لوگو به شکل های مختلفی رخ میدهد. بیش از چندین راه مختلف برای شما وجود دارد که بتوانید خود را در بازار معرفی کنید. آشنایی بیشتر با انواع مختلف لوگو به شما امکان می دهد گزینه های خود را گسترده تر کنید و همچنین بفهمید کدام یک برای تجارت شما مناسب تر است.

1. لوگوی نوشتاری

لوگو نوشتاری نوعی لوگو است که کل نام کسب و کار شما را به تصویر می کشد. این به مخاطبان شما امکان می دهد تا با نام کامل شما بیشتر آشنا شوند و این گزینه ای عالی برای شرکت های جدید است. این طرح توسط برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و گوگل استفاده می شود!

2. لوگوی تصویری

هر لوگویی همراه با متن نیست. برخلاف طرح‌هایی که تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم، لوگوی تصویری از نقاشی‌ها به عنوان شناسه برند استفاده می‌کند و نه چیز دیگری. شرکت های معروفی مانند استارباکس و اپل از این سبک استفاده کردند. در عین خلاصه و ساده بودن بسیار زیبا و چشمگیر هستند.

3. لوگوی تلفیقی

لوگوی تلفیقی هر دو طرح ذکر شده در بالا را جفت می کند. هم از نوشتاری و تصویری استفاده میشود که در نهایت علاوه بر حرفه ای بودن شما در کار خود، زیبایی و جذابیت خود را به رخ میکشد. از لوگو های تلفیقی معروف میتوان به برگر کینگ و پپسی اشاره کرد!

هنگام انتخاب لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

علاوه بر انتخاب بین انواع طراحی لوگو، فاکتورهای دیگری در هنگام ایجاد لوگو نقش دارند. شما همچنین می خواهید به سایر جنبه های مهم فکر کنید، چه از ابزار ایجاد لوگو استفاده می کنید یا با یک شرکت برندسازی کار می کنید.

فقط انتخاب بهترین طرح ها کافی نیست و نیازمند فاکتور های دیگری است!

همچنین ضروری است مطمئن شوید که در نهایت لوگویی به دست می آورید که به شما امکان می دهد به اهداف کسب و کار خود برسید. این بخش سه ویژگی مهم را نشان می دهد که به شما در انتخاب لوگوی مناسب برای برندتان کمک می کند…

مطمئن باشید که شما نمی خواهید موارد زیر را فراموش کنید…

  1. مقیاس پذیری: یک لوگوی موثر یک لوگوی کاربردی است. شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما در ابعاد یا اندازه ها و رنگ های مختلف به خوبی نمایش داده شده و دائماً به چشم بیاید. این به شما این امکان را می دهد آسان تر از آنها برای استفاده در سایر مواد مانند کارت ویزیت یا تبلیغات داشته باشید. به صورت کلی لوگوی شما باید واضحه، خوانا و به سادگی قابل درک باشد.
  1. اهداف برند: آیا می‌خواهید برند شما به‌عنوان هیجان‌انگیز شناخته شود؟ آیا می خواهید براق و مجلسی به نظر برسد؟ شناسایی اهداف برند شما نقش مهمی در انتخاب لوگو دارد. بهتر است بازار خود را مطالعه کنید تا بیشتر متوجه شوید که چگونه می توانید شرکت خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی معرفی کنید.
  1. رقبا: می گویند تقلید بهترین تعارف است. اما این موضوع در مورد طراحی لوگو صدق نمیکند. این ممکن است مشتریان را گیج کند و تأثیر هویت برند شما را کاهش دهد. شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما شبیه سایر لوگو های موجود در بازار نیست تا از این امر جلوگیری کنید. به علاوه، این همچنین از گرفتار شدن شما در دعاوی ناخواسته مربوط به ثبت لوگو (لوگوی شما قبلا جایی ثبت نشده باشه) جلوگیری می کند.

همه چیز درباره طراحی لوگو

چگونه می‌توانم یک لوگو برای خودم داشته باشم؟

امروزه، برندها گزینه های زیادی برای استفاده در منبع هویت برند خود دارند. هر کدام دارای امتیازات منحصر به فرد و همچنین ویژگی های متمایز کننده هستند. دریابید که کدام روش برای شما مناسب است. هدف از کسب و کار شما چیست و چه نیازی را برطرف میکند؟

  1. با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کار کنید: استفاده از یک آژانس طراحی لوگو برای ایجاد هویت برند ممکن است برای برخی پرهزینه باشد. با این حال، با این روش می توانید مطمئن شوید که متخصصان می توانند در هر قدم شما را راهنمایی کنند. این شرکت‌ها اغلب راه‌حل‌های برندسازی دیگری مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و سایر پیشنهادات را برای ارائه خدمات کامل دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ درخشان شو، با تیم حرفه ای و مجرب، در زمینه طراحی لوگو، طراحی موشن گرافیک و طراحی سایت در کرج و سایر شهر ها، آماده ارائه خدمات حرفه ای و مناسب با بهترین قیمت و کیفیت است. شما می‌توانید با پشتیبانی وبسایت تماس گرفته و رایگان مشاوره دریافت کنید.
  1. استخدام یک طراح لوگو فری لنسر: در حال حاضر تعداد زیادی پلتفرم فری لنسری در اینترنت وجود دارد. حتی سایت هایی مانند (فایور به انگلیسی). می توانید از این پلتفرم ها برای طراحی لوگو استفاده کنید. از نظر هزینه، این گزینه میان رده است. این شما را با طراحان آزاد مرتبط می کند که طرح های پیشنهادی خود را، طراحی کرده و برای انتخاب شما ارسال می کنند. هر طراح  لوگو فری لنسر موظف است که حداقل 6 لوگو همراه با ۲ بار باز طراحی به شما ارائه دهد.
  1. هوش مصنوعی: برای افرادی که بودجه زیادی برای کمک های حرفه ای ندارند، وب سایت هایی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانند یک لوگو با طرح و رنگ مد نظر شما به شما ارائه دهند. این گزینه ای است که خودتان میتوانید مستقیماً در آن نقش داشته باشید. اما این را در نظر داشته باشید که با اینکه شما هیچ هزینه برای این کار پرداخت نمیکنید، آن هوش مصنوعی بسیار محدود است و ممکن است بسیاری از افراد دیگر از آن هوش مصنوعی استفاده کنند که میتواند در لوگو شما و طرف مقابل، تناقض ایجاد کند…

مقالات پیشنهادی ما:

جمع بندی مقاله لوگو چیست؟

لوگوها به مشاغل با اندازه های مختلف اجازه می دهند تا برند خود را به صورت استراتژیک ارائه کنند. این مقاله نسبتاً کوچک از طراحی گرافیکی به طرز چشمگیری بر نحوه درک شما تأثیر می گذارد. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند معجزه ای برای برند شما ایجاد کند و رشد کسب و کار را تقویت کند.

همانطور که میدانید شرکت درخشان شو با بیش از ۵ سال سابقه درخشان در زمینه دیجیتال مارکتیگ، همیشه سعی در ارائه بهترین خدمات بوده و کیفیت کار را دائماً اولویت خود قرار میدهد. اگر شما هم به دنبال یک لوگو زیبا و جذاب هستید که کسب و کار شما را متمایز کرده و بتواند رشد عظیمی در فروش شما داشته باشد، حتماً با شماره های تماس درج شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

برای تماشای نمونه لوگو های طراحی شده به صفحه نمونه کار لوگو مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات