موشن گرافیک چیست؟ و چطور در برندسازی و تبلیغات تاثیر دارد؟

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک شباهت بسیار زیادی با انیمییشن دارد با این تفاوت که انیمیشن زمینه داستان سرایی دارد و به شخصیت های داستان میپردازد اما موشن گرافیک بیشتر جنبه سنبولیک دارد و بیشتر تمرکز آن در برندسازی و تبلیغات است.

به زبان ساده موشن گرافیک، به معنای حرکت دادن طرح های گرافیکی و نقاشی ها است. بطور کلی می توان گفت که هر چیز گرافیکی که حرکت کند، یک موشن گرافیک است.

موشن گرافیک بیشتر در دهه 50 در فیلم ها رایج شد. و سپس به دنیای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ انتقال پیدا کرد و به اوج رسید.

برای طراحی موشن گرافیک ابتدا باید در برنامه (فوتوشاپ و ایلوستریتر) در لایه های کاملا مجزا طراحی کنیم و سپس در برنامه (افتر افکتس) به هر لایه یک حرکت یا موشن خاصی میدهیم که با ترکیب شدن با بقیه لایه ها یک موشن تکمیل را ارائه میدهد؛ و سپس در برنامه (مدیا انکودر) از آن خروجی میگیریم. در این مقاله با شرکت طراحی سایت در کرج درخشانشو همراه باشید.

موشن گرافیک در چه پلتفرم هایی بیشترین کاربرد را دارد؟

موشن گرافیک در تمامی پلتفرم ها و فضاهای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله در خدمات تجاری، خدمات دیجیتال مارکتینگ، برنامه های تلویزیونی، در اپلیکیشن ها و در وب سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد.

غیر ممکن است که شما تا به حال یک نمونه از موشن گرافیک را ندیده باشید؛ زیرا موشن گرافیک بسیار جذاب و چشم گیر است؛ اما ممکن است که تا به حال نمیدانستید موشن گرافیک اصلا چی هست!

انواع موشن گرافیک ها چی هستند؟

ویدیو موشن

این دسته از موشن ها، یک جور تلفیق از فیلم برداری صنعتی و موشن گرافیک هستند که نه تنها ویدئو شما را جذاب تر میکنند، بلکه همزمان اطلاعات مفید را به نمایش میگذارند که صرفا با فیلم برداری قابل ارائه نیستند.

استاپ موشن

استاپ موشن نوعی تکنیک است که برای ساخت آن از اشیا و ابزار های واقعی استفاده میشود. در این تکنیک، اشیا خیلی کم و جزئی حرکت داده میشوند پس از هر حرکت دادن یک عکس  گرفته می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و خاص، پشت سر هم قرار داده می‌شوند تا حس حرکت را القا کند.

موشن‌ گرافیک

موشن‌ گرافیک از کلامت “موشن” و “گرافیک” ساخته شده اند کهبه توضیح مختصر یعنی، شیء گرافیکی است که برای انتقال پیامی خاص به حرکت در میاید و پس از طی کردن چند حرکت پیام خود را ارائه میکند. اکثراً در موشن گرافیک از عکس های واقعی استفاده نمیشود و شما برای رساندن پیام خود از پوچی یک موشن را خلق میکنید.
علت جذابیت موشن گرافی صدا گذاری، موسیقی، نحوه ارائه شدن متن ها و شخصیت ها و پیام نهایی است.
اینفو موشن
اینفو موشن ها نوعی از موشن گرافیک هست که با استفاده از اینفوگرافیک مطالب مفید کنار هم دیگه قرار گرفته و در قالب متنی متحرک و جذاب ارائه میشود. حرکت به گونه ای است که مطالب شما جذاب تر و خواندنی تر میشوند.

انیمیشن

انیمیشن ها اکثراً در قالب داستان سرایی ارائه میشوند و طیفی از اتفاقات را با استفاده از کاراکتر هایی خاص و با یک سری رویداد ها به نمایش گذاشته میشود. در انیمیشن ها کاراکتر ها هرگونه حرکتی که انجام میشود، یک موشن خاص است.
قطعا برای شما هم پیش آمده که چه در گوشی خود یا چه در تلویزیون نوعی تبلیغ را دیده باشید که خیلی کوتاه و مختصر است که در کمتر از یک دقیقه مشکل مخاطب را بیان کرده و برای آن راه حلی پیدا میکند.

موشن گرافیک به چه درد شما میخورد؟

مهم نیست که شما نوجوانی ۱۳ ساله هستید که برای درس خود باید پروژه ای ارائه دهید یا صاحب یک کسب و کار هستید قصد دارید با استفاده از موشن گرافیک و خدمات دیجیتال مارکتینگ حوضه کاری خود را به طرز گسترده ای افزایش دهید.

با داشتن یک موشن گرافیک جذاب و خلاقانه میتوانید تمامی چشم هارا به سمت حیطه کاری خود بکشید و در کمتر از ۱ دقیقه کار خود را به جذاب ترین حالت ممکن ارائه دهید. اگر تا به اینجا را خواندید تا حدی قبول دارید که موشن گرافیک میتواند نقش عظیمی را در کار شما ایفا کند. پس بریم بیشتر با مزایای موشن گرافیک آشنا شویم.

اشتراک گذاری اطلاعات به روش جذاب

تحقیقات نشان داده مردم بیشتر علاقه مند هستند که شنونده و بیننده باشند و بیشتر از طریق ویدئو و موشن اطلاعات خود را افزایش بدهند تا در قالب خواندن یک مطلب یا مقاله. قطعا تا به حال شده که قبل از تماشا کردن یک فیم سینمایی چند عناوین مختلف نشان داده میشوند و

به عنوان مثال نام بازیگران و کارگردان نشان داده میشود که به کمک موشن گرافی قابل دسترسی است.

پست ها در شبکه های اجتماعی

مخاطبین بیشتر از 5 ثانیه از وقت خود را صرف دیدن یک مطلب نمیکنند و اگر شما در ۵ ثانیه اول آنها را جذب خود نکنید به سراغ محتوا بعدی میروند. موشن گرافی همیشه به علت چشمگیر بودن و جذاب بودن خود مشهور بوده است که میتواند به شما در جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی کمک کند.

مقالات پیشنهادی ما:

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، دنیایی بسیار وسیع در قالب موتور های جستجو گر، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اس ام اس مارکتینگ و… است. و دارای رقابت بسیار بالا و شدیدی است که به سادگی اگر از بقیه کسب و کارها متمایز نباشید نمیتوانید به راحتی مخاطب و مشتری جذب کنید. با یک موشن گرافی جذاب و دیدنی میتوانید خود را از بقیه متمایز کنید و شرکت خود را به درجات بالاتری ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات