چرا به وب سایت نیاز داریم | دلایل و مزایای طراحی سایت

چرا به وب سایت نیاز داریم؟ مزایای داشتن وب سایت

بسیاری از افراد هستند که این سوال را از خود می‌پرسند: چرا به وب سایت نیاز داریم؟ مزایای داشتن وب سایت چیست؟ اصلا چرا وب سایت؟ دلیل آن هم واضح است. چون خیلی از کسب و کار ها روز به روز بیشتر به سمت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ گرایش پیدا می‌کنند. دلیل این حضور پررنگ و استقبال چیست؟ در این مقاله از درخشان شو باما همراه شوید تا مزایای طراحی سایت را باهم بررسی کرده و به این سوال پاسخ دهیم که چرا به وبسایت نیاز داریم؟

در نهایت میتوانید از مشاوره رایگان شرکت طراحی سایت در کرج درخشان شو کمک بگیرید و تمامی سوال های خود را بپرسید. با ما همراه باشید.

قابلیت هایی که سایت به مدیران میدهد

بازاریابی و فروش اینترنتی

وب سایت یک ابزار برای بازاریابی و فروش اینترنتی است. شما می‌توانید با یک سایت قدرتمند، هم در زمینه ی جذب مخاطب های تخصصی و هم در فروش محصولات خود موفق باشید. سایت، مزایای بسیاری از جمله دیده شدن محصولات شما، افزایش فروش و معروف شدن برند تجاری شما دارد. پس یکی از دلایل و مزایای داشتن وب سایت می‌تواند افزایش قدرت و اعتبار بازاریابی و فروش شما باشد.

مزایای داشتن سایت چیست؟

ما می‌خواهیم در مورد مزایای سایت در دنیای امروزی صحبت کنیم. یکی ار مهمترین مزایای سایت فراگیر شدن اینترنت است. امروزه اکثر افراد به جای خرید حضوری مایل به سفارش اینترنتی هستند. چون هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده و هم از نظر قیمت، گزینه های بهتر و بیشتری پیش روی آنها است. خرید حضوری باتوجه به شلوغی، کمبود زمان و بی حوصله شدن جامعه امروزی، جای خود را به خرید های اینترنتی داده و هرروزه، خریداران اینترنتی و فضای مجازی، بیشتر و بیشتر می‌شوند.

پس در یک کلام می‌توان به سوال “چرا به وب سایت نیاز دارم” پاسخ درست داد: آن هم همه گیری استفاده از فضای مجازی و دنیای دیجیتال برای استفاده از سرویس‌های مختلف و خرید محصولات است.

کاهش چشمگیر هزینه های شما

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت کاهش هزینه های تجاری است. شما برای راه اندازی یک وبسایت، نیازی به مغازه، پرداخت اجاره ماهیانه و هزینه های سنگین یک فضای فیزیکی را ندارید. تنها یک بار هزینه طراحی سایت را پرداخت کرده و از آن می‌توانید به راحتی پول در بیاورید! شما براحتی می‌توانید تمام محصولات خود را به نمایش بگذارید و با پیشرفت در کار خود حتی می‌توانید با داشتن انبار هم کار خود را انجام دهید.

وب سایت یا تبلیغات حضوری؟

موضوع بعدی که سوال چرا به وبسایت نیاز دارم را مشخص می‌کند، هزینه های اقتصادی تر تبلیغات و بازاریابی در فضای دیجیتال نسبت به روش های بازاریابی دیگر است. شما می‌توانید با بهبود سطح بازدیدکنندگان خود، به راحتی جذب مشتری و فروش داشته باشید. این کار بدست متخصصان تیم درخشان شو به راحتی و در  کمترین زمان میسر می‌شود.

مزایای طراحی سایت در افزایش اعتبار برند چه تاثیری دارد؟

اگر یک مشتری فعال به دنبال برند و محصول شرکت شما در فضای مجازی بگردد و وب سایت شما را پیدا نکند یا شرکت شما سایت نداشته باشد این امر به معنی شکست در فروش و کسب اعتبار است. امروزه بیشتر افراد، اعتبار و ارزش یک برند را در بروز بودن، دانش جدید و استفاده از تکنولوژی ها و پلتفرم های بروز می‌دانند. زمانی که شما سایت نداشته باشید، از دید خیلی از افراد برندتان بی ارزش خواهد بود.

طراحی سایت به افزایش اعتبار برند شما کمک بسیار بزرگی می‌کند. همچنین زمانی که کاربران اینترنتی، یک محصول یا یک سرویس مورد نظر خود را جستجو می‌کنند، با وبسایت ها و برند های مختلفی روبرو خواهند شد که قطعا به آنان اعتماد خواهند کرد. دلیل آن هم اعتبار بی اندازه گوگل نزد مردم در سال 2022 محسوب می‌شود.

راحتی ارتباط با مشتریان و دسترسی آنان به شما

اگر شخصی بخواهد با شما در ارتباط باشد یا هر درخواستی داشتند یک وب سایت این موضوع را آسان و سریع می‌سازد. شما به راحتی می‌توانید اطلاعات تماس خود را در وب سایت قرار داده و مشتریان با مراجعه به قسمت تماس با ما، با شما ارتباط برقرار کنند.

مزایای طراحی سایت درخشان شو

همچنین یکی دیگر از دلایلی که به سوال چرا به سایت نیاز داریم پاسخ می‌دهد، جمع آوری یک منبع داده بسیار قوی از اطلاعات مشتریان است. شما با تماس های مختلف، مشتریان قدیمی، مراجعین حضوری، مراجعین وبسایت و… می‌توانید یک سیستم مدیریتی برای مدیریت اطلاعات مشتریان خود راه اندازی کنید.

چنین سیستمی به شما این امکان را می‌دهد تا مطابق با سلیقه، سن و سال و دیگر اطلاعات مشتریانتان، محصولات و خدمات خود را بهتر و هدفمند تر بازاریابی کنید، بدانید که مشتریان بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند، اکثر مشتریان از کدام سرویس های شما راضی بوده اند و…

مزایای طراحی سایت: حرفه ای دیده شدن برند و افزایش اعتماد مشتری

همانطور که گفتیم، مشتریان به کسب و کار هایی که یک وبسایت تمیز و حرفه ای دارند، اعتماد بیشتری داشته و ارزش مضاعفی قائل می‌شوند. حتی کوچک ترین کسب و کار های محلی هم می‌توانند با یک وبسایت ساده در صفحه اول گوگل حضور داشته و کسب درآمد کنند.

فراتر از مرز ها: زمان و مکان برای شما بی معنی می‌شود!

تصور کنید یک مغازه شبانه روزی در یک خیابانی داشته باشید که به صورت 24 ساعته پر از رفت و آمد افراد گوناگون بوده و هیچ وقفه ای در چنین پاخوری وجود ندارد! تنها با داشتن یک وبسایت می‌توانید چنین رویایی را برای خود محقق سازید.

چرا باید سایت داشته باشیم

چرا باید وب سایت داشته باشیم

افزایش میزان فروش، تعداد مشتری و شناخته شدن در بین رقبا (همکار ها) مهمترین دلایلی می باشد که هر سازمان و یا شرکت کوچک و بزرگی باید یک وب سایت شخصی برای خود داشته باشد.

وبسایت هایی مثل دیجیکالا و دیوار باید الگویی برای تمامی فروشگاه ها و شرکت های خدماتی باشند. افراد زیادی از این پلتفرم های آنلاین استفاده می کنند تا فروش خود را افزایش بدهند اما به این فکر نمیوفتن که کسب و کار اینترنتی شخصی خود را راه اندازی کنند و به این استفاده از خانه ی اجاره، خاتمه بدهند.

در این محتوا به مزایا و لزوم داشتن سایت می پردازیم با ما همراه باشید.

وب سایت نمایندگی آنلاین شرکت

با داشتن یک وب سایت، شما به تعداد تمامی افرادی که از گوشی های هوشمندی استفاده میکنند که به اینترنت متصل میشود، نماینده اینترنتی دارید. شما میتوانید در این نمایندگی، محصولات، خدمات، اطلاعات مربوط به شغل ، رزومه کار و نمونه کار و…  خود را در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار بدهید.

شما می توانید از این فرصت برای معرفی خود و برند خود استفاده کنید که افردا شما را بشناسند و یا میتوانید سوالات پرتکراری مخاطبان خود را یکبار و کامل پاسخ بدهید که این سبب تسریع در فرایند تبدیل کاربران به مشتری می شود.

 

وب سایت محدودیت های فیزیکی ندارد

یکی از نقاط ضعف کسبوکار فیزیکی، محدودیت جغرافیای می باشد. مغازه یا شرکت ها ممکنه در محلی قرار داشته باشد که افراد زیادی از اون مکان عبور کنند. اما این افراد محدود هستند و از یک عددی فراتر نمیرند. چون افراد مشخصی در زمان مشخص از اون منطقه عبور میکنند.

اما در وبسایت این محدودیت وجود ندارد. ممکن است یک شخص از سیستان و یک شخص از تهران و شخص دیگری از گیلان وارد وبسایت ما بشوند و زمان در هیچ کدام اهمیت و محدودیت ندارد. همیشه سایت ما در دسترس بوده و محدودیت زمان و مکان نداریم.

معمولا افراد جدید که شمارو نمی شناسند، اولین کاری که انجام میدهند سرچ کردن داخل گوگل می باشد. این مخاطبین با وارد سایت شدن وب سایت، اولین قضاوت را نسبت به شما و کسب‌و‌کار های دیگرمیکنند.

این فرصتی هست که از یک مشتری بلقوه، یک مشتری بالفعل و همیشگی بسازید.

زمانی که یک فرد برای اولین بار به وبسایت شما مراجعه می‌کند، سایت شما به عنوان نقطه شروع اولین تعامل با مخاطبتان عمل می‌کند. در این زمان، بررسی هویت شما و ارزیابی کسب و کار شما شروع می شود، بر اساس اولین برداشت خود، یک تصویر ذهنی راجع به شما و خدماتتان می‌سازند.

در دسترس ترین حالت ممکنه برای مخاطب

بهترین حالت دسترسی، 24 ساعت در روز، 7 روز در هفته و 4 هفته در ماه و 365 روز در سال میباشد. این حالت بسیار بعید و دست نیافتنی است درحالت فیزیکال. اما وب سایت بصورت دائمی در دسترس مخاطبین بوده و آماده ارائه خدمات می باشد.

شما با ساخت یک کسب و کار آنلاین، به بهترین حالت ممکن در دسترس مخاطب که گوشی موبایل آنها میباشد، حضور دارید.

میزان سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد

در این قسمت بطور کلی به مرور و مقایسه میزان سرمایه گذاری اولیه یک مکان فیزیکی و یک وبسایت را باهم میپردازیم.

هزینه کسب کسب و کار فیزیکی

هزنیه های خرید ملک

 

اجاره یا خرید محل

شامل هزینه اجاره یا خرید مکان فیزیکی برای راه اندازی واحد تجاری شما می شود.اجاره معمولا ماهیانه است و هزینه خرید بسته به محل و متراژ فروشگاه متفاوت است. (بیشترین هزینه را برای ما دارد)

هزینه های جاری

شامل هزینه های مربوط به نگهداری و نظافت محل، بیمه، مالیات و تسهیلات لازم می باشد.

دکوراسیون و تجهیزات

برای اینکه فضایی مناسب و منحصر به فرد برای شرکت خود ایجاد کنید، باید برای دکوراسیون، تجهیزاتی مانند قفسه، صندلی، میز و تجهیزات فنی هزینه کنید.

هزینه اولیه سایت

هزنیه های اولیه سایت و ساخت آن

 

طراحی و توسعه وب سایت

شامل هزینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت، ساختار وب سایت و ایجاد و قالب بندی صفحات می باشد. این هزینه ها معمولا بسته به پیچیدگی وب سایت و نیازهای سفارشی سازی متفاوت است. (به لطف پیشرفت تکنولوژی، هزینه این قسمت به شدت کاهش یافته)

هزینه های دامنه و میزبانی

شامل خرید دامنه (نام دامنه) و هزینه میزبانی وب سایت در سرورهای اینترنتی می باشد.این هزینه می تواند ماهانه یا سالانه باشد.

با در نظر گرفتن موارد فوق، می توان گفت که هزینه های اولیه و سرمایه گذاری های مرتبط با یک وب سایت معمولا بسیار کمتر از هزینه های اولیه یک فروشگاه فیزیکی است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این تفاوت هزینه فقط بر اساس هزینه اولیه است و هزینه های بهره برداری و نگهداری می تواند در طول زمان متفاوت باشد. علاوه بر این، هزینه های مربوط به هر یک از این گزینه ها به ویژگی ها، نیازها و موقعیت شما بستگی دارد، بنابراین ممکن است بسته به شرایط خاص شما متفاوت باشد.

مخاطب برون مرزی داره

در این قسمت به مقایسه مخاطب و مشتری های یک مکان فیزیکی و غیر فیزیکی میپردازیم

تنوع مخاطبان خارجی در وب سایت

یکی از مزیت های بزرگ داشتن وب سایت این است که به راحتی می توانید مخاطبان خارجی را به سمت خدمات و محصولات خود جذب کنید. با یک وب سایت می توانید به افرادی که در سراسر جهان زندگی می کنند دسترسی پیدا کنید. این به شما امکان می دهد بازارهای جدید را کشف کنید و با گروه های هدف بین المللی در تماس باشید. 

این وب سایت به شما اجازه می دهد تا محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید و بازاریابی و فروش خود را در سراسر جهان گسترش دهید.

تنوع مخاطبان فرامرزی در یک فروشگاه فیزیکی

 در مقابل، یک فروشگاه فیزیکی از نظر جغرافیایی محدود است و معمولاً ارائه خدمات به مخاطبان محلی و منطقه ای محدود میشود. وقتی یک فروشگاه فیزیکی دارید، اغلب به مشتریانی که نزدیک به فروشگاه زندگی می کنند دسترسی دارید. این به شما امکان می دهد با مخاطبان محلی برخود کنید و خدمات و محصولات را به آنها ارائه دهید.  روابط مستقیم و محلی به شما این امکان را می دهد که بازاریابی مناسبی را برای مشتریان خود انجام دهید و  نیازها و ترجیحات آنها را بهتر درک کنید. 

 به طور کلی،  یک وب سایت می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بین المللی را برای خدمات و محصولات خود جذب کنید، در حالی که یک فروشگاه فیزیکی معمولاً برای مخاطبان محلی جذاب است.این دو گزینه را می توان به صورت ترکیبی برای ساخت فروشگاه خود استفاده کرد تا وب سایت بتواند از فروشگاه فیزیکی شما پشتیبانی کند و بالعکس.

تاثیر سایت در برند سازی

در این قسمت درباره تاثیر در شناخته شدن ما در بین رقبا و مخاطبین به کمک یک پایگاه آنلاین در گوگل می‌پردازیم.

بهبود آگاهی از برند به عنوان یک پلتفرم آنلاین

وب سایت شما به مخاطبان و مشتریان شما اجازه می دهد تا در طول روز و هفته با برند شما ارتباط برقرار کنند. با ارائه اطلاعات جامع و قابل دسترس در مورد محصولات، خدمات، مقالات، وبلاگ ها و سایر موارد مرتبط با برند خود، شناخت مخاطب و آگاهی از برند را افزایش می دهید.

ایجاد اعتماد و قابلیت اطمینان

یک وب سایت حرفه ای و تایید شده به مخاطبان شما نشان می دهد که شما یک شرکت قابل اعتماد هستید. با ارائه اطلاعات قانونی مثل:

  •  اطلاعات تماس
  •  شرایط و ضوابط
  •  سیاست های حفظ حریم خصوصی
  • و … .

انواع دیگر طراحی سایت

سخن آخر

طراحی سایت در زمینه های مختلفی صورت میگیرد که میتوان برای کسب و کار های مختلف استفاده کرد. تیم طراحی سایت و سئو دیجیتال مارکتینگ درخشان شو با داشتن تیمی مجرب و با تجربه، سایت های مختلفی در زمینه های شرکتی، فروشگاهی، خدماتی، آموزشی، شخصی و… طراحی و پشتیبانی نموده است و آماده همکاری و مشاوره در این زمینه می باشد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات