کامل‌ ترین چک لیست سئو 2023

چک لیست سئو 2023

چک لیست سئو 2023: برندها، تیم های بازاریابی و بیزینس های کوچک و بزرگ، این روزها چیزهای زیادی برای شمردن دارند! تعداد لایک ها، کامنت ها، منشن ها،فالورها، ریتوییت ها، برچسب ها و… از مقادیری است که اکثر کسب و کار ها امروزه با آنها شدیدا درگیر هستند و می‌توان گفت دغدغه آن هاست. اما آیا می‌توان گفت سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی، نحوه جستجو و فروش را تغییر داده اند؟ آیا می‌توان گفت در آینده شبکه‌های اجتماعی جایگزین گوگل و جستجوی ارگانیک می‌شوند؟ با این مقاله از شرکت طراحی سایت در کرج درخشانشو همراه باشید.

براساس گزارش به دست آمده طی تحقیقات تیم درخشان شو، و براساس آماری که وبسایت Semrush در سال 2023 اعلام نمود، گوگل همچنان در صدر جدول محبوب ترین وبسایت های جهان با آمار 95 میلیارد بازدید در ماه قرار دارد؛ درحالی که این آمار برای فیسبوک تنها 20 میلیارد و اینستاگرام و آمازون بیش از 4 میلیارد بازدید در ماه است.

پس می‌توان گفت گوگل در دهه گذشته و قطع به یقین در دهه آینده نیز پربازدید ترین و محبوب ترین وبسایت در سراسر جهان است! بنابراین شما باید به نکات مهم و چک لیست سئو سایت در سال 2023 یعنی سال جاری، برای وبسایت خود اهمیت ویژه ای قائل شده و همچنان در بهبود آن تلاش کنید. برای اینکه بتوانید به بهترین رتبه ها و نتایج در گوگل برسید، باید همیشه خود را بروز نگه داشته و از آخرین تغییرات و چک لیست های سئو و بهینه سازی وبسایت آگاه باشید. بنابراین ما سعی کردیم تا یک چک لیست کامل شامل 15 نکته کلیدی و مهم سئو در سال 2023 تهیه کنیم تا کار برای صاحبین کسب و کار، سئوکاران و بازاریابان راحت تر شود:

چرا افزایش رتبه در گوگل همچنان اهمیت دارد؟

اگرچه محبوبیت پلتفرم های مختلف در حوزه دیجیتال مارکتینگ رو به افزایش چشمگیری است؛ اما با این حال رتبه بالا در گوگل بهترین روش برای جذب ترافیک و مشتری برای برند شما محسوب می‌شود. امروزه خدمات اینستاگرام رو به رشد چشمیگیری است؛ اما باتوجه به شرایط اینترنت و محدودیت در استفاده از پلتفرم های دیگر، می‌توان گفت بهترین راه سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش درآمد است.

15 نکته مهم سئو در سال 2023 چیست؟

تمام این مقدمه را گفتیم تا برسیم سر اصل مطلب! یعنی چک لیست سئو 2023 و نکاتی که نمی‌توان به سادگی از آنها گذشت. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی این نکات مهم سئو را بررسی کنیم:

نرخ کلیک سایت های برتر در گوگل

1. روی سئو داخلی سایت خود تمرکز کنید

از گذشته تا به امروز و در سال 2023، سئو داخلی یا آن پیج سایت شما، همچنان جز مهمترین و ارزشمند ترین فاکتور های گوگل برای رتبه است. این روش، جز ساده ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و نتیجه آن را ببینید. چند نکته ساده در مورد سئو آن پیج:

  • ارتباط سازی مناسب و کارآمد بین صفحات وبسایت (لینکسازی داخلی)؛
  • استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عناوین و محتوا؛
  • تولید محتوای ارزشمند و طولانی؛
  • عدم استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی.

2. از سئو فنی و تکنیکال غافل نشوید!

به طور خلاصه، سئوی فنی به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به گونه ای طراحی شده است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را خزیده و ایندکس کنند. محتوا همچنان پادشاه است، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند صفحات شما را پیدا کنند، بخزند و ایندکس کنند، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود.

به عنوان مثال، شما باید مطمئن شوید که:

  • تمام صفحات شما دارای امنیت کافی هستند؛
  • سایت شما برای موبایل (ریسپانسیو) بهینه شده است؛
  • از محتوای کپی و اسپم در سایت خود استفاده نکرده باشید؛
  • سرعت بارگذاری صفحات مناسب هستند؛
  • همه لینک ها به درستی و خوبی کار می کنند.

امنیت سایت

گوگل به وب‌سایت‌هایی که HTTPS (پروتکل انتقال امن) دارند، اطمینان کرده و آنها را برای مخاطب ترجیح می‌دهد. این پروتکل اساساً کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر اطلاعاتی که بین وب سایت و کاربر ارسال می شود ایمن است.

اگر به به هردلیلی هنوز HTTPS ندارید، دریافت گواهی SSL در سال 2023 برای احراز هویت وب سایت خود را در اولویت قرار دهید. از این گذشته، این موضوع نباید فقط به خاطر جلب رضایت موتورهای جستجو باشد، بلکه باید امنیت کاربران خود را نیز حفظ کند. این واقعیت که گوگل برای این اقدام اضافی به شما پاداش خواهد داد، صرفاً یک حرکت خوب است.

سرعت سایت

صفحاتی که به سرعت بارگذار می‌شوند نه تنها نرخ پرش سایت شما را کاهش می‌دهند، بلکه الگوریتم گوگل آن را یک فاکتور برای رتبه بندی در نظر می‌گیرد. بهینه سازی سرعت سایت خود را همیشه بعنوان یکی از اصلی ترین نکات و چک لیست سئو 2023 برای خود در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید از ابزار google page speed برای تجزیه تحلیل و آنالیز سرعت بارگذاری سایت خود و بهینه سازی آن استفاده کنید.

چک لیست کامل سئو 2023

تجربه کاربری (UX)

همچنین صفحات وبسایت شما، نه تنها باید ساده و در دسترس باشند، بلکه باید حرفه ای و جذاب نیز به نظر بیایند. تمامی دسترسی ها، مسیر ها، لینک ها و انتقال مسیر ها باید به گونه ای باشد که مخاطب و حتی خزنده های گوگل سردرگم نشده و به راحت ترین شکل ممکن، به صفحه هدف مورد نظر خود برسند.

بهینه سازی موبایل

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که در سال 2023 استفاده از تلفن همراه و تبلت، بسیار بیشتر از دسکتاپ بوده و از همین رو، گوگل اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل است. امروزه آمار جستجو و استفاده از اینترنت در موبایل، بسیار بالاتر از رایانه و لپ تاپ است و از همین رو، در بهینه سازی سایت خود برای موبایل و ریسپانسیو کردن آن باید دقت و هزینه بیشتری قائل شوید.

3. به محتوای بی کیفیت بسنده نکنید! (هرگز)

بک لینک ها، نقش بسیار موثری در رتبه بندی گوگل ایفا می‌کنند، بنابراین، یکی از اهداف اصلی شما باید این باشد که مخاطبین پست های شما را در رسانه های اجتماعی خود و یا در وبسایت خود به اشتراک بگذارند. تنها در صورتی می توانید از بازدیدکنندگان انتظار داشته باشید این کار را انجام دهند که به طور منظم محتوای با کیفیت و کاربردی منتشر کنید.

4. لینک های داخلی بسازید

همانطور که لینک های ورودی یا همان بک لینک ها دارای اهمیت بوده و جز موارد اصلی چک لیست سئو در سال 2023 محسوب می‌شوند، لینکسازی داخلی نیز بسیار مهم است. استفاده از لینک های داخلی (با برنامه و هدفمند) برای ارتباط بین صفحات داخلی سایت، علاوه بر ایجاد دسترسی راحت برای مخاطب و کاهش نرخ پرش سایت، باعث خزش بهتر بات های گوگل و رتبه بندی می‌شود.

5. استفاده از کلمات LSI (هم معنی و مشابه)

کلمات کلیدی LSI (latent semantic indexing) به عبارات مرتبطی اشاره دارد که گوگل می تواند از آنها برای درک بهتر محتوای یک صفحه استفاده کند. با این حال، این کلمات کاملاً مترادف نیستند، بلکه عبارات و کلماتی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.

به عنوان مثال، اگر کلیدواژه اصلی شما اینفلوئنسر مارکتینگ است، کلمات کلیدی LSI می توانند کلمات و عباراتی مانند رسانه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی، برندها، اینستاگرام، بازاریابان، تاییدیه ها و غیره باشند.

مقالات پیشنهادی ما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات