سئو یا تیم برنامه نویسی؟ کدام یک باید پیاده سازی را رهبری کند؟

چالش های بین سئو و برنامه نویسی

همکاری بین تیم SEO، توسعه دهنده و تیم IT برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری است. اما چه کسی باید اجرای تغییرات را بر عهده بگیرد؟ کدام یک پیاده سازی پروژه را باید رهبری و مدیریت کنند؟

روابط بین یک متخصص سئو، بخش فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان وب سایت می تواند تا حدودی پیچیده و چالش برانگیز باشد. تیم برنامه نویس و توسعه دهنده و بخش‌ فناوری اطلاعات اولویت‌های متفاوتی نسبت به متخصصین سئو دارند. آنها ممکن است بر ظاهر و ثبات سایت تمرکز کنند تا عملکرد آن. توسعه‌دهندگان و تیم آی تی معمولاً زمان یا منابع کافی برای اجرای تغییرات ندارند و در نهایت این چالش ها می‌تواند منجر به درگیری و اختلاف بین دو گروه شود.

در ادامه این بحث، به یکی از داغ ترین چالش هایی که در یک تیم دیجیتال مارکتینگ بین برنامه نویسان، تیم IT و کارشناسان سئو وجود دارد می‌پردازیم. همچنین در مورد چالش هایی که متخصصان سئو هنگام کار با توسعه دهندگان وب و متخصصان فناوری اطلاعات با آن مواجه هستند و مزایای پیاده سازی مبتنی بر SEO صحبت خواهیم کرد با تیم طراحی سایت در کرج درخشان شو همراه باشید

متخصصین سئو در مقابل توسعه دهندگان وب

توسعه دهندگان وب اغلب برای درک اهمیت سئو به کمک نیاز دارند که مانع مهمی برای کارشناسان سئو است. آنها همچنین ممکن است بیشتر بر روی عناصر بصری سایت مانند طراحی و چیدمان تمرکز کنند تا بر جنبه های کاربردی و فنی سئو سایت. در نتیجه، برنامه نویس ممکن است از ایجاد تغییرات لازم برای سئو و اصلاحات خودداری کند، یا ممکن است تغییراتی ایجاد کنند که بر سئو تأثیر منفی بگذارد. توسعه دهندگان وب همچنین ممکن است به دانش فنی مورد نیاز برای اجرای تغییرات سئو نیاز داشته باشند.

آنها ممکن است نیاز به آشنایی بیشتر با آخرین و بهترین شیوه ها داشته باشند یا ممکن است نیاز به دانشی داشته باشند که بدانند چگونه تغییرات را به گونه ای که برای سئو موثر باشد، پیاده سازی کنند.

این چالش ها می تواند منجر به ناامیدی هم برای SEO و هم برای توسعه دهنده شود. توسعه‌دهندگان وب ممکن است تحت تأثیر الزامات فنی سئو قرار بگیرند، که می‌تواند باعث شود متخصصان سئو نسبت به تخصص خود احساس ارزش کمتری داشته باشند.

متخصص سئو در مقابل تیم IT

متخصصان فناوری اطلاعات اغلب مسئول جنبه های فنی یک سایت مانند نگهداری سرور و به روز رسانی نرم افزار ها و رفع مشکلات سیستمی و فنی هستند. در حالی که ممکن است از اهمیت سئو آگاه باشند، اما باز ممکن است برای اجرای سریع تغییرات به زمان یا منابع بیشتری نیاز داشته باشند.

تیم فناوری اطلاعات همچنین ممکن است از ایجاد تغییراتی که می‌تواند بر پایداری سایت یا زیرساخت‌های آن تأثیر بگذارد، خودداری کند. چالش دیگر این است که تغییرات سئو ممکن است سیستم های فناوری اطلاعات را به روش های پیش بینی نشده ای تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، تغییرات در معماری سایت یا ساختار URL ممکن است باعث مشکلات حافظه پنهان یا تعادل بار شود. این می تواند منجر به تاخیر در پیاده سازی و کار اضافی برای SEO و تیم های IT شود.

مزایای پیاده سازی و رهبری توسط تیم سئو

متخصصان سئو با داشتن دانش تخصصی و تخصص خود در استراتژی سئو، توانایی رهبری و مدیریت پیاده سازی این موضوع را به خوبی دارا هستند. آنها می توانند با در دست گرفتن رهبری، اطمینان حاصل کنند که تغییرات در اولین بار به درستی انجام می شود. علاوه بر این، آنها می توانند توسعه دهندگان وب و تیم های IT را راهنمایی کنند تا به آنها کمک کنند تاثیر تغییرات سئو و نحوه اجرای موثر آن را درک کنند.

متخصصان سئو همچنین می توانند تغییرات سئو را اولویت بندی کرده و از اجرای سریع آن اطمینان حاصل کنند. این امر مخصوصاً برای سایت‌هایی که ملزم به تغییرات یا به‌روزرسانی‌های مهم هستند، بسیار ضروری است؛ زیرا تأخیر در اجرای تغییرات سئو تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی جستجو و ترافیک دارد. کارشناسان سئو معمولاً در ترجمه اطلاعات فنی پیچیده به داده های قابل استفاده عالی هستند.

قرار دادن متخصص سئو برای اجرای تمام تغییرات مرتبط با جستجو، باعث صرفه جویی در وقت در همه زمینه ها، به ویژه در بخش ارتباطات می شود – تا زمانی که آنها در میز اجرایی یک صندلی داشته باشند!

مسئله مهم تری در تعریف اینکه چه چیزی به جستجو مرتبط است و چه چیزی نیست، مطرح می شود. این تعریف نامشخص از چیستی جستجو، دلیل بزرگی است که چرا کارشناسان سئو باید هم پیاده سازی کنند و هم تعریف کنند که برنامه بازاریابی موتور جستجو چیست.

بسیاری از کارشناسان سئو قبلا به عنوان متخصصان فناوری اطلاعات یا توسعه دهندگان وب خدمت کرده اند. در واقع، در برخی موارد، متخصصان سئو در حالی که همزمان برنامه های بازاریابی جستجو را اجرا می کنند، نقش های IT و توسعه دهنده را بر عهده می گیرند.

یک همپوشانی مشخص در مجموعه مهارت ها وجود دارد که می تواند چالش برانگیز باشد. سخت است که بدانید سئو کجا شروع و به کجا ختم می شود. به عنوان مثال، سرعت سایت برای تمام جنبه های یک سایت، به ویژه برای متخصصان سئو ضروری است.

توسعه دهندگان وب معمولاً دانش فنی لازم برای بهبود سرعت سایت را ندارند. متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند سرعت سایت را افزایش دهند، اما معمولاً در جای دیگری از عملکرد خود رنج می‌برند. متخصصان توانمند سئو می توانند سرعت سایت را بدون از دست دادن عملکرد قابل توجه بهبود بخشند. و تقریباً در همه موارد، تغییرات سرعت سایت را سریعتر اجرا می کنند.

همکاری بین دپارتمان ها

همکاری بین بخش سئو، تیم توسعه و بخش فناوری اطلاعات برای پروژه‌های فنی بزرگ‌تر سئو، ضروری است. این تیم ها با همکاری یکدیگر می توانند اطمینان حاصل کنند که همه در جهت یک هدف کار می کنند. از آنجایی که متخصص SEO دو تیم را راهنمایی و پشتیبانی می کند، توسعه دهنده وب اطمینان حاصل می کند که تغییرات با طراحی سایت و تجربه کاربری سازگار است. از سوی دیگر، تیم فناوری اطلاعات اطمینان حاصل می کند که تغییرات با زیرساخت های اساسی سایت سازگار است.

درک این نکته ضروری است که در حالی که من از تیم سئو برای اجرای همه تغییرات مربوط به یک برنامه سئو حمایت می کنم، پیشنهاد نمی کنم تغییرات در خلاء انجام شود. تغییرات ایجاد شده توسط تیم سئو باید بررسی شود. اگر تیم فناوری اطلاعات یا یک توسعه‌دهنده وب احساس کنند تغییر اشتباه است، باید در مورد آن صحبت کرده و دلیل بیاورد.

در هر زمینه ای، چه سئو و چه برنامه نویسی و طراحی سایت کسی نیست که اشتباه نکرده باشد. هم دپارتمان فناوری اطلاعات و هم توسعه دهندگان وب باید در مورد تغییراتی که ایجاد می شود حق وتو داشته باشند، اما نه حق وتوی مطلق. هر گونه مشکل با تغییرات پیشنهادی تا زمانی که همه تیم ها، به ویژه تیم SEO، بتوانند نفس خود را کنترل کنند، به طور ایده آل از طریق بحث حل می شود.

گاهی اوقات، سئو در مورد مصالحه است – و برخی از متخصصان سئو دوست ندارند این را بشنوند. اما در یک بحث، مشکلاتی که بر سئو تأثیر می‌گذارند می‌توانند راه‌حل‌هایی داشته باشند که از تیم فناوری اطلاعات یا توسعه‌دهندگان می‌آیند.

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سایت ها این مقالات را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

اجازه دادن به متخصصان سئو برای رهبری فرآیند پیاده سازی می تواند تغییرات را تسریع کند و اطمینان حاصل کند که در اولین بار به درستی تکمیل می شوند. در پروژه‌های بزرگ‌تر سئو فنی، همکاری بین متخصصان سئو، توسعه‌دهندگان وب و بخش‌های فناوری اطلاعات بسیار مهم است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه در جهت یک هدف کار می کنند.

با همکاری یکدیگر، این تیم ها می توانند به یک سایت بصری جذاب و کاربردی دست یابند و در عین حال رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنند. در نهایت، این می تواند منجر به افزایش ترافیک، بهبود تعامل کاربر و تجربه کلی بهتر برای بازدیدکنندگان سایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله
آخرین مقالات